iTEC-4

Iskolánkban folytatódik a European Schoolnet projektje, az iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom), immár a negyedik ciklusához érkezett. Európa közel ezer osztálytermében pedagógus és diákcsoportok együtt keresik a választ a következő kérdésekre:

  • Milyen lesz a tanítás 10 év múlva?
  • Hogyan értelmezzük a tanár szerepét?
  • Milyen módszerrel bővíthető ki a tanterem, ahol tanár és diák összefogva dolgozik, és ahol a tanulás izgalmas felfedezőúttá alakulhat?
  • Milyen módszerekkel lehet elérni, hogy a digitális technológia a tanulást hatékonyan szolgálja?

Ezt az iTEC projektet Magyarországon az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. koordinálja. Jelenleg 27 partnerrel működik együtt, felhasználva mindazt a pedagógiai és technológiai tapasztalatot, amelyet 18 európai állam oktatásügye, és ezen belül 14 oktatásügyért felelős minisztérium e kérdésben fel tud mutatni.

A 2012/13-as tanév második felében, a negyedik ciklusban, iskolánkban két diákcsoport alakult, a nyolcadikosok kémia, a hetedikesek fizika kísérleteket végeztek el. Ezeket a munkálatokat videóra vettük, majd egy-egy oktatófilmet készítünk. Ezeket a filmeket szeretnénk bemutatni az ötödikeseknek és a hatodikosoknak, hogy ezzel is felkeltsük érdeklődésüket a természettudományok iránt. Akik majd megtekintik ezeket a filmeket, megtudhatják, milyen is a „kémikus virágoskertje”, hogyan hozták létre a nyolcadikosok a „bengáli tüzet”. A hetedikesek „vizes kísérleteket” mutatnak be, amelyek alapján megérthetitek Arkhimédész-törvényét, magyarázatot kaphattok arra, hogy miért süllyedt el a Titanik. Elleshetitek, mi a Cartesius-búvár készítésének a titka. A készülő kisfilmek bemutatásának időpontjáról később értesítünk benneteket.

Forrás:http://hirmagazin.edu.hu/hu/hirek/itec-a-jovo-terme

itec

 

Written by