Iskolánk 11.D osztályos csapata az országos IV. Semmelweis Egészségverseny döntőjéig eljutott, aminek feltétele egy Egészségnap megszervezése és lebonyolítása volt.
video link
A kisfilm az egészségverseny feladatainak részeként készült.
Egy csapatversenyt rendeztünk ami több állomásból állt, tematika szerint. A verseny egy általános ismertetővel kezdődött, amit a Vöröskereszt egyik meghívott tagja tartott. Ezek után a csapatoknak végig kellett menniük a különböző állomásokon és mindegyiknél megoldani a feladatokat amikre pontokat kaptak. A verseny során hat állomást kellett meglátogatnia a versenyzőknek, melyek a következők voltak:
– Újraélesztés: a Magyar Vöröskereszt által biztosított babán kellett elvégezni egy szabályos elsősegélynyújtást amit egy újraélesztés követett.
– Műfogások: három fajta műfogás közül, (Heimlich-féle, Rautech-féle, stabil oldalfekvés), kellett kettőt bemutatni a versenyzőknek segédanyagok és előzetes ismeretek alapján.
– Kötések: öt eset közül kellett húzniuk a versenyzőknek kettőt, melyeken konkrét szituációk szerepeltek. Ezt követően minden csapatnak fel kellett ismernie az adott helyzetet és a ahhoz szükséges kötést, (artériás, vénás, hajszáleres vérzés ellátása, alkar és felkar felkötése). A kötést be kellett mutatniuk egymáson vagy az erre a feladatra önként jelentkező osztálytársunkon.
– Emberi csontok és szervek felismerése: egy iskolai torzó modellen illetve csontvázon kellett a versenyzőknek a számokkal jelölt szerveket és csontokat felismerni, latin nevekhez rendelni, valamint a szerveket a torzómodellbe megfelelő sorrendben és helyzetben összerakni.
Szívkatéterezés: A szívkatéterezést és a stent-beültetést bemutató angol nyelvű animációs film alapján kellett a versenyzőknek a folyamatok sorrendjére és céljára rákérdező feladatsort kitölteniük.
– Futóverseny: a futóversenyen minden versenyző részt vett és a feladat teljesítéséért az időeredményeik alapján elért pontokat kaptak.
Ezen kívül minden csapat kapott egy az egész nap ismereteit felölelő 10 kérdésből álló tesztet és a feladatok megoldásához szükséges segédanyagokat. Minden állomáson volt egy kosár gyümölcs, (alma, narancs), valamint egy központi nagy láda ahonnan mindenki kedvére csemegézhetett.