Nyolcosztályos gimnáziumi képzés

Nyolcosztályos képzésünk legfőbb célja, hogy változatos pedagógiai módszerekkel fejlesszük diákjaink alapkompetenciáit, különös tekintettel az anyanyelvi, idegen nyelvi, matematikai és logikai, valamint digitális kompetenciákra, amelyek elengedhetetlenül fontosak az életben és a munka világában. Nagy figyelmet fordítunk arra is, hogy kisgimnazistáink kreativitásra, kooperációra és játékosságra épülő munkaformákon keresztül tegyenek szert tudásra. Diákjainkat támogatjuk az önálló, hatékony tanulási módszerek megismerésében és elsajátításában is.

Nyolcosztályos képzésünk nagy előnye, hogy tantárgyaink többségét csoportbontásban tanítjuk, így a diákok nagyobb egyéni figyelemben részesülhetnek, és az oktatás is hatékonyabb.

Ebben a képzési típusban kiemelt figyelmet fordítunk a tehetséggondozásra és az idegen nyelvi fejlesztésre. 5-8. osztályban heti 5 órában történik az angol nyelv elsajátítása, amelyhez 9. osztálytól csatlakozik a német nyelv tanítása is. 9. osztálytól az addigra már jól elsajátított angol nyelv óraszáma heti 4 órára csökken, míg a német nyelvet 9-12. osztályban heti 5 órában tanítjuk. Így biztosítani tudjuk azt, hogy a nyolcosztályos képzésbe járó diákjaink mindkét nyelvből legalább középfokú nyelvvizsgát szerezhessenek. Sok nyolcosztályos diákunk azonban a felsőfokú nyelvvizsgát is leteszi legalább az egyik nyelvből.

A magas színvonalú oktatás mellett nagy hangsúlyt helyezünk a közösségépítésre és a szociális kompetenciák fejlesztésére is. Kisgimnazistáinkat számos kulturális és diákprogram, sportolási lehetőség és tábor várja, ahol az iskola padjain kívül is erősíthetik barátságaikat, A 9. osztálytól kezdődően külföldi cserekapcsolatokban és tanulmányi kirándulásokon is részt vehetnek.

Szóbeli vizsga

A szóbeli meghallgatáson egy környezetismerethez, természetismerethez kapcsolódó szöveg elolvasása és megértése a feladat. A vizsgázó egy rövid szöveget kap, amelyet egy néhány perces felkészülési idő alatt elolvashat. A felkészülési időt követően a vizsgázó felolvassa a szöveg azon részét, amelyet a vizsgáztató kér tőle, majd válaszol néhány, a szöveg megértését ellenőrző kérdésre.

A szövegértés mellett nyelvi alapfogalmakra és környezeti jelenségek ismeretére is rákérdezünk.

A szóbeli feladatra maximum 50 pont adható.