A projekt alapú oktatásról

A projekt alapú oktatásról

Szerző: Törökné Bodzsár Mária

Az internet soha nem látott változásokat hozott mindennapjainkban. Ma már nehezen tudnánk elképzelni életünket a Google vagy e-mailek nélkül. Hozzászoktunk ahhoz, hogy minden szükséges információhoz bárhol és bármikor hozzájuthatunk (feltéve, ha számítógépünk és internetkapcsolatunk működőképes). A fiatalabb generáció számára a virtuális világban való eligazodás természetes. A mobiltelefonok, az online játékok, az ipodok jelentik számukra a mindennapi természetes közeget. Zenét, képeket, információkat osztanak meg egymással, egyszerre különböző virtuális felületeken. Fontosnak tartom, hogy az iskolai életük is ennek megfelelően változzon, hisz a diákok többsége számára a webkettes eszközök az osztály-teremnél természetesebb környezetet biztosítanak a tanuláshoz. Előnye, hogy motiváltakká válnak az önálló kutatásra, felfedezésre. Másfelől a közösségi hálózatok lehetővé teszik a tanárok és a diákok számára, hogy megosszák egymással tapasztalataikat, és segítséget nyújtsanak egymásnak.

Az eTwinning program fő célja kezdetektől fogva együttműködési projektek kidolgozására és

lebonyolítására alkalmas felületet biztosítani az európai diákok és tanárok számára. A projekt-tervek regisztrálása a személyes eTwinning munkafelületen történik, majd a projektmunka lebonyolítása a portálon belül kialakított TestvérTér illetve más online eszközök segítségével zajlik. A különböző országok közti iskolák tanárai a projekt megvalósítása során új módszereket alkalmaznak, megtanulják használni az IKT-eszközöket, megismerik egymás tanterveit és azt, hogyan lehet egy projektet integrálni a saját tantervükbe. Az eTwinning programban a tanárok a különböző interneten elérhető hálózatépítő eszközöket használnak. Az így felhalmozott tudás megosztása és a kommunikáció is a közösségépítést szolgálja.

A „SMART – Kreatív Interaktivitás” tananyagkészítő pályázaton (2011. tavasz) az Educatio Nonprofit Kft különdíja egy nemzetközi eTwinning találkozón való részvétel lehetősége volt. 2011. okt. 24-27-én Görögországban, Kleitorián, a biodiverzitás és fenntartható fejlődés témájában került megrendezésre egy szakmai továbbképzés. Ezen a műhelymunkán találkoztunk olyan kollégákkal, akik megosztották velünk tapasztalataikat. Mi egy projekttervvel utaztunk a konferenciára, melynek ismertetése után hamarosan két iskola kapcsolódott hozzánk, hogy a meteorológia és a matematika kapcsolata témájú projektmunkában részt vegyenek.


Written by