Események

Biztonságos Internet Nap

Biztonságos Internet Nap 2020

BME nyitott laborok délutánja

Nyitott laborok délutánja

Robotok és kutyák agility versenye (ELTE)

 

Céglátogatás – mindennapok egy szoftverfejlesztő cégnél

2022/2023-as tanévben az EPAM-nál jártunk a 11.évfolyamos emelt szintű érettségi előkészítő tanulóival. A program lelkes szoftverfejlesztő, -tesztelő és csapatvezető kollégák vezetésével valósult meg. A diákok betekintést nyerhettek egy multinacionális, közel 1000 fős iroda mindennapjaiba. 

epam1

kép 1 / 3

Kódoktól a kreativitásig: nyílt nap az SAP-nál

 

 

CodeWeek

Az iskolánk minden tanévben csatlakozik a CodeWeek , az európai kódolási hét programjához. Ez a pár nap izgalmas időszak a tanévben, hiszen a programozás világába kalandozunk.

Ízelítő a 2023/2024-es tanév megvalósult programjaiból

Maker’s Lab Kódvadászat

Maker’s Lab Workshop

Kódkihívás 2023

A CodeWeek-en naponta megjelenő kódolási feladványokkal vártuk diákjainkat. Ezek a rövid, de ötletes feladatok újabb és újabb lehetőséget nyújtottak diákjaink számára a kreativitásuk és a logikai gondolkodásuk fejlesztésére. Azok, akik részt vettek a kihívásban, minden sikeres megoldásért pontokat gyűjthettek, amelyeket később digitális kultúra tantárgyból 5-ösre válthattak be.

2022/2023-as tanév

CodeWeek a Törökben

2018/2019-es tanév

CodeWeek a Gödöllői Török Ignác Gimnáziumban

2017/2018-as tanév

Code Week a Törökben 2017

Dusza Árpád Programozóműhely

2023/2024-es tanévben iskolánk Infinite Loopers csapatát beválogatták a műhelybe. Csapat tagjai: Gál Brigitta, Kriszt Sarolta és Porgányi Anna 11.a osztályos tanulók.A csapatot támogatja Pásztorné Petrétei Noémi tanárnő és Viczián István mentor.

A műhelymunka lehetőséget biztosít középiskolai diákoknak, akik érdeklődnek a programozás iránt, hogy saját projektötletükön hosszabb ideig, az iparban dolgozó mentorok szakmai támogatásával, csapatmunkában és projektszerűen dolgozzanak, megismerve a modern szoftverfejlesztési technikákat. Ezekből kifolyólag a program célja nem az informatika/digitális kultúra tárgy érettségijére való felkészítés, vagy mély programozói tudás átadása, hanem az ipari követelmények, folyamatok megismerése, milyen lépések mentén hozható létre egy szoftver, mint termék, és hogyan biztosítható annak megfelelő minősége. A programozáson túl fontos szerepet kap a piackutatás, specifikáció készítés, tervezési vagy épp tesztelési feladatok, valamint a megfelelő prezentációk előkészítése és előadása.

A munka során minden csapat megvalósítja a saját ötletét. A megvalósítás során megszerzett tapasztalatait és haladását a többi csapatnak a rendszeresen szervezett közös workshopokon bemutatja, a workshopok helyszínét az ELTE IK biztosítja számunkra. A program zárásaként végül egy nagyobb közönség előtt prezentálják az elért eredményeket.

A csapatok szakmai mentorálásán túl fontos szerep jut a felkészítő tanároknak is, akik segítenek a jelentkező csapatoknak, hogy ők valóban tudjanak csapatként együtt dolgozni: csapatot építenek a diákokból és segítik őket a felmerülő szervezési feladatok megoldásában (pl. egyensúly megteremtése az iskolai kötelezettségek és a programozóműhelybeli munka között, utaztatás).

A programozóműhely erősen épít a személyes találkozásokra, amelyek célja a csapatok és mentoraik, ill. a csapatok és csapatok közötti személyes kapcsolatok kialakítása.

 

MakerSpace foglalkozás

A Pázmány Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karán jártunk a 2022/2023-as tanévben a 9.c osztály digitális kultúra tagozatos diákjaival.

A MakerSpace (közösségi alkotóműhely) foglalkozások hangsúlyos célkitűzése, hogy felkeltse és megerősítse a diákok érdeklődését a matematikai, természettudományos, műszaki és informatikai főiskolai/egyetemi szakok iránt. Kiemelt küldetése továbbá, hogy a diák az iskolában, tanórákon elsajátított elméleti tudását ezeken a foglalkozásokon gyakorlatias, szemléletes, kreatív módon próbálja meg használni.

A drónok háborúja című foglalkozáson vettünk részt. A foglalkozás központi témája a drónvezérlés, amelyen keresztül a diákok – iskolában is megtanult – fizikai és alapvető programozási ismeretét hívják elő. A foglalkozás kb. 3 órás időtartamú, ami elméleti és gyakorlati részből áll, és egy kis verseny zárja, ugyanakkor játékos elemekkel is igyekszenek a diákok figyelmét megtartani. A foglalkozáson 3-4 fős csoportokban vettek részt diákjaink.

makerspace5

kép 4 / 8

 

STEM projekt

Pitch & Prototype Challenge, avagy egész napos STEM projekt a LogMeIn világszintű informatikai cégnél

Technovation Challenge

Technovation Challenge